Week numero 3!

5 november 2018 - Negombo, Sri Lanka

Tijd voor weer een update van afgelopen week. Ik had beloofd nog meer te vertellen over de lake tour.

Zondagochtend werden we met een busje opgehaald voor de 2 daagse lake tour met overnachting. De groep telde 14 mensen (7 Nederlanders, 2 Fransen, 1 duitse + nog 4 mensen die vooral met elkaar optrokken). Bij het nationale park aangekomen moesten we een longtailboot instappen die ons naar de huisjes op het meer bracht. Een tocht van een uur met prachtige uitzichten en van die mega hoge rotsen die uit het niets opeens in het water staan.
Eenmaal bij de huisjes aangekomen mochten we zwemmen en kajakken. Het was hier erg basic met alleen een matras in het huisje. Ook geen bereik en stroom. 2 dagen even lekker afgesloten van de buitenwereld dus. Smiddags begon de jungle tocht. Dit was een hele wandeling door de gladde modder met af en toe een oversteek door een riviertje. Gevolg was dat we in elk geval niet meer schoon en droog waren ;). We zouden een grot bezoeken maar dit ging helaas niet vanwege de regenval. Op de weg terug naar de boot zagen we nog een schildpad!!
S'avonds hadden ze heerlijk eten voor de hele groep gemaakt! Smullen. Daarna hoopten we op een night safari maar dit was blijkbaar niet goed gecommuniceerd want het was al een hele tijd verboden om savonds te varen vanwege het feit dat ooit een boot gezonken is.
Daarom toen maar met een gedeelte van de groep gechilld, gekaart en spelletjes gedaan. Vroeg op ons matrasje gaan liggen want de wekker ging om half 7 al voor de morning safari. Daarbij zagen we ten eerste prachtige ochtend mist, erg magisch. Verder hebben we aapjes gespot, 3 tucans en een gibbon aap! Dat is zo een die aan 1 arm hangt, echt geweldig om dit in het wild te zien.
Bij terugkomst kregen we ontbijt, hadden we weer vrije tijd en om 10u moeten we met alle spullen weer vertrekken met de boot. We gingen eerst naar een andere grot. Niet heel groot, maar wel erg mooi. Hierin zagen we wat vleermuizen en vreselijk grote spinnen waar we vlak bij langs moesten lopen :(.
Vervolgens naar een bekende plek met 3 rotsen gevaren en hier mochten we wat foto's maken op de voorkant van de boot.
Voor de lunch zijn we aangemeerd bij een klein eilandje en kregen we rijstpakketjes en fruit. Bij terugkomst op het vasteland nog naar het viewpoint over de dam. Hierna was de tour afgelopen. Veel mooie dingen gezien, was een hele ervaring.

De rest van de week:
Maandagmiddag kwamen we terug en ik had besloten nog een nachtje in Khao Sok te blijven want ik had de tijd en dan kon ik lekker rustig aan doen. De volgende dag vertrokken naar het kleine, nog niet erg toeristische eilandje Koh Yao Noi. Ik kwam hier tegen de avond aan en heb niet veel meer uitgespookt. De volgende dag had ik een scooter gehuurd om het eiland te verkennen. Hierbij koos ik voor een best wel gevaarlijk weg, maar waar aan het einde een prachtige baai + uitzicht op me stonden te wachten. Geen mens te bekennen, even heerlijk genoten hier. Helaas ben ik op de terugweg met de scooter gevallen en liep ik een grote schaafwond op. Mn knie en voeten zaten onder het bloed. Erg geschrokken en snel terug gegaan naar het hostel, waar ze me geholpen hebben en de wond schoongemaakt hebben. De rest van de middag maar even bijgekomen en rustig aan gedaan. Graag wilde ik wel nog wat zien, dus ben ik nog een stukje gaan lopen naar een pier. Savonds voor het slapen gaan de wond met veel pijn afgespoeld onder de douche. Het zag er nog niet erg schoon uit dus nog snel naar de supermarkt gehuppeld om betadine te halen. Daarna zelf mijn knie verbonden voor de nacht. De volgende dag toch maar een fiets gehuurd, dit voelde iets fijner. Mooie plekjes op het eiland gezien! S'avonds toch maar langs het ziekenhuis om mijn knie voor de zekerheid goed schoon te laten maken. Voordat ik ging slapen moest het verbandje eraf. Er kwam toen etter uit de wond en dat ik heb proberen af te spoelen. Deze nacht weinig slaap gehad door de pijn. De volgende ochtend moest ik weer terugkomen bij het ziekenhuis. 'Mama' (het lieve oude vrouwtje van het hostel) wilde wel met me mee en ik mocht bij haar achterop de scooter. Deze keer schoonmaken was een stuk pijnlijker maar ik kreeg wel weer een verbandje die ik pas na de volgende nacht eraf hoefde te halen. Toen we terugkwamen moest ik snel mijn backpack inpakken en de taxi naar de boot nemen zodat ik vanaf het vasteland nog de bus kon pakken naar mijn hostel in Krabi (vanaf hier vloog ik zaterdag naar Kuala Lumpur). Afscheid genomen van de lieve mensen van het hostel.
Smiddags kwam ik aan in Krabi en daar heb ik 2 uurtjes bijgeslapen en de avond lekker gechilld. Weer vroeg op bed want sochtends om half 7 de taxi naar het vliegveld. Om 11u landde ik in Kuala Lumpur. Hier zou ik 2 dagen zijn voordat ik naar Sri Lanka vlieg! Ik heb deze eerste middag in de shopping mall vlakbij het hostel rondgelopen. Het hostel zit trouwens in een hoog gebouw waarbij op de hoogste verdieping een infinity pool zit met uitzicht over de stad en de bekende Petronas towers.
De dag erna (vandaag) heb ik de Batu Caves bezocht met 272 gekleurde traptreden omhoog en een groot gouden buddha beeld. Hierna met de trein naar de Petronas towers. Erg nice om dit te zien. Er kwamen hier tot 3x toe mensen op me af om selfies en foto's met me te maken. De lange blonde Europeaan.. Erg grappig ;)
Ik had rond 17u afgesproken met Suzanne (van N.S.G.) en een vriendinnetje om naar de Heli bar te gaan. Een bar op de hoogste verdieping van een wolkenkrabber met een rooftop gedeelte wat overdag een helikopter platform is. Ik kwam hen in de shopping mall bij de towers al toevallig tegen! Dus vanaf daar samen de taxi genomen. We waren de eerste bij de bar en konden genieten van een prachtig uitzicht over de stad en een lekkere cocktail. Hierna moest ik al weer snel door om mijn backpack bij het hostel op te halen en daarna mijn vlucht naar Sri Lanka te halen. Daar ben ik nu net aangekomen in het hostel. Morgen gaat dat grote avontuur ook alweer beginnen! Daarvan hoop ik jullie volgende week over bij te kunnen praten ;)

Foto's nog steeds op http://www.instagram.com/veraboels

1. Gerda:
    4 november 2018
    Fijn om je belevenissen van deze week weer te lezen Vera! Doe voorzichtig, pas goed op jezelf. Ik hoop dat je een fijn gastgezin krijgt voor de komende weken. Alvast succes met je vrijwilligerswerk!
    Liefs van je moeder