Laatste week, laatste dag en laatste verslag!

7 januari 2019 - Koh Chang, Thailand

Allerlaatste dag vandaag! Morgen begint de reis naar huis!!
Nog een laatste verslag van de afgelopen week.

Op 2 januari heb ik met een meisje via een Facebook reisgroep afgesproken om de Angkor tempels te bekijken, waaronder de beroemde Angkor Wat. Het was prachtig om te zien! Wel voelde ik me niet helemaal fit (buikpijn en aan de dunne (sorry)). Gezorgd dat ik genoeg dronk zodat ik niet zou uitdrogen. De hele ochtend besteed aan de tempels. Smiddags weer terug bij het hostel, even op bed gelegen en daarna nog met Robin de markt over en een drankje gedaan. Vervolgens de backpack weer ingepakt voor morgen en nog lekker gegeten bij een Khmer grill restaurant.

De volgende dag was weer een reisdag. Robin vertrok naar Bangkok en ik naar het eiland Koh chang. Bij de grensovergang 2,5u moeten wachten en van hostel tot hostel in totaal bijna 14u onderweg geweest. Wat een dag. Gesloopt.

Vrijdag was mijn buik nog steeds niet helemaal in orde. Maar gister ook niet echt normaal eten gehad door het reizen (alleen maar crackers, koekjes en chips). Gaat wel al langzaamaan de betere kant weer op, maar toch nog even een ochtendje rustig op bed gelegen. Smiddags toch nog even op pad om alvast vervoer terug naar Bangkok te regelen over een paar dagen en een theetje gedronken bij een cafétje. Terug bij het hostel in een zitzak geploft en een boek gaan lezen. Savonds aan het strand lekkere spaghetti gegeten.

Zaterdag was het heerlijk weer. Ik heb de halve ochtend en halve middag bij het zwembad gelegen. Gevolg was dat ik lekker was verbrand, oeps. Eind van de middag nog even een fiets gehuurd en iets noordelijk gefietst (zwaar door de hellingen). Hier aan het strand een lekker ijsje genuttigd en vervolgens bij een ander tentje wijn gedronken en uiteindelijk het lokale Pad thai besteld als avondeten. Bij het hostel nog lekker weer een boek gelezen bij het zwembad en toen mijn bedje in.

Zondagochtend alvast begonnen met mijn weekverslag te schrijven aan het zwembad. Op een gegeven moment de badpak maar weer aangetrokken en me gesetteld met een boek, met af een toe een verkoelende duik in het zwembad. Halverwege de middag was het weer genoeg geweest, heb ik een verfrissende douche genomen en heb ik een deel van 'wie is de mol' teruggekeken in bed (airco). Daarna een scooter gehuurd en zuidelijk getoerd, waar ik op een gegeven moment bij een viewpoint kwam met prachtig uitzicht. Hier heb ik genoten van een ijskoffie en een tijdje gewacht tot de zon onderging. Wat genieten weer. Ik heb vervolgens bij een Mexicaans tentje lekker gegeten en eenmaal terug bij het hostel WIDM verder afgekeken en mijn boek uitgelezen. Daarna weer lekker mn bed in, ik was kapot (vannacht weinig geslapen door mn verbranding en hoesten).

En nu is het maandag. Mijn allerlaatste dag hier. Zo gek! Hoewel ik overmorgen pas weer in Nederland ben, maar morgen reis ik terug naar Bangkok, regelrecht naar het vliegveld, waar ik s'avonds het vliegtuig pak.
Vandaag nog 1 laatste dagje genieten bij het zwembad. Vannacht weer slecht geslapen, veel hoofdpijn en waarschijnlijk onbewust bezig met de reis en de dingen in Nederland. Vanochtend lekker gedobbert op een luchtbedje in het zwembad. Volgens mij daarom nu ook verbrand op mijn rug, maar dat gaan we vanavond eens even checken. Ik heb de scooter gepakt om te lunchen bij een leuke bakery en heb weer een nieuw boek erbij gepakt (3e al in deze paar dagen, ultiem ontspannen). Kon het buiten toch niet helemaal uithouden (beetje benauwdig ook, misschien toch stiekem weer wat spanning voor de lange reis terug?) dus weer op bed gaan liggen met iets meer koelte. Daar lig ik dus nu te chillen. Vanavond nog heerlijk rustig aan en inpakken! Morgen begint de reis. Eerst van het eiland naar vasteland en vanaf daar een aantal uur rijden naar Bangkok. Dan staat me een lange vliegreis te wachten en zal ik woensdagochtend landen in ons koude kikkerlandje. Ik heb alvast wat warme kleren in de handbagage zodat ik hopelijk niet gelijk ziek word als ik aankom ;)

Nou tot snel allemaal!!
Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn blogs.

1. Greetje Kamies:
    7 januari 2019
    Het was prachtig om je blogs allemaal te lezen Vera! Wat een avontuur! We wensen je een hele goede reis terug! Doe voorzichtig 🙋‍♀️😘