Dag 1 t/m 5 in Thailand

21 oktober 2018 - Bangkok, Thailand

Lieve mensen,

Daar ben ik dan, met mijn eerste update. Het leek me een mooi plan om elke keer een updare op de zondagavond te doen. Hopelijk ga ik dit volhouden ;).

Afgelopen woensdag ben ik veilig geland in Bangkok, Thailand. Hier heb ik smiddags de stad verkend samen met Twan (mijn reismaatje voor de komende 2 week), in een tuktuk gereden en savonds gegeten in de bekende straat Kho San Road. Ik moest nog erg wennen aan de hitte. In het hostel waren ook een aantal andere Nederlanders, leuk om daarmee kennis te maken! Later op de avond was er een gezellig feestje bij het hostel. Mijn plan was om lekker vroeg op bed te gaan en bij te komen van de vlucht waarin ik niet meer dan 3 uur heb geslapen. Dit liep even anders toen ik meegevraagd werd naar de kroegentocht. Het was zo gezellig, dus toch maar even meegegaan. Was een geslaagde avond.

De volgende dag natuurlijk bijgekomen en uitgeslapen. Smiddags zijn Twan en ik afgereisd naar Kanchanaburi. We wilden dit eerst met de trein doen, maar die bleek bij aankomst op het station opeens al vertrokken te zijn. Sta je dan met je backpacks... Gelukkig hielp een man ons snel aan een taxi zodat we vanaf een andere plek met de minivan verder konden reizen. Veel mensen hier kunnen maar gebrekkig Engels dus veel communicatie gaat met handen en voeten. De locals hier zijn over het algemeen wel erg aardig.

Toen we savonds in Kanchanaburi aankwamen besloten we te lopen naar het hostel. Dit was maar een halfuurtje. Er niet bij nadenkend dat we beide 2 zware tassen hadden en dat het superwarm was. Uiteindelijk overleefd, bijgekomen bij het hostel en savonds gegeten langs de Kwai River op een prachtig plekje.
De ochtend erna zijn we vroeg vertrokken met de plaatselijke bus naar de Erawan watervallen. Een mega oude bus, stoeltjes veel te laag bij de grond en 0 beenruimte. Lekker tussen de locals in. Je maakt wat mee.
De watervallen waren prachtig! 7 verschillende op allemaal een andere hoogte. De hoogste was op zo'n 1500m hoogte. We hebben aapjes gespot en een of andere gekke alligator en konden bij de watervallen zwemmen (wat best eng was omdat er vet grote vissen in zwommen)(en ook kleine visjes die aan je voeten gingen knabbelen, ieks). We hebben hier een prachtige dag gehad, veel moois gezien!

De volgende dag (zaterdag) weer met de minivan terug naar Bangkok. Op het station proberen tickets te bemachtigen voor de nachttrein naar Chiang Mai. Dit was gelukt! Als je de trein binnenstapt denk je: wat is dit, wat gaan we nu weer beleven. Maar na een tijdje kwam er iemand de bedjes klaarmaken en konden we al vroeg gaan liggen. Een prima nachtje gemaakt. Wel wat koud en de volgende ochtend wat vermoeid, maar het was te overleven ;).
Eenmaal bij het hostel konden we gelijk inchecken maar pas vanaf 14u de kamers in. We konden de backpacks achterlaten en hebben toen een scooter gehuurd.

Op naar het hoogste punt van Thailand op 2565m. Een hele tocht van 110 km, met op een gegeven moment stromende regen, maar we hebben het uiteindelijk gehaald. De tank was wel ook bijna leeg... Bovenaan was het maar 12°C dus we hebben een trui gekocht (ook voor de terugweg en als vervanging van onze doorweekte kleren). Prachtige uitzichten gezien!! Helaas helemaal aan de top niet, vanwege de mist en bewolking.
De terugweg was erg spannend met nog steeds veel regen, gladheid in de bochten naar beneden en natuurlijk de bijna lege tank. Halverwege het park proberen te tanken bij wat locals. Het systeem werkte niet door de regen en de scooter wilde niet meer aan. Shit... een poosje gewacht en toch besloten verder te gaan (al rollend met de scooter). Nog 1x geprobeerd de scooter te starten en dit lukte!! Met een noodgang nog 30km door het park om weer in de bewoonde wereld te komen en hopelijk zo snel mogelijk bij een tankstation aan te komen. Ook dit is gelukt en we konden daarna aan onze tocht van nog 60km terug naar Chiang Mai beginnen. En nog steeds veel regen. Uiteindelijk heelhuids teruggekomen bij het hostel, maar wel als mega verzopen katjes. We maakten weer wat mee vandaag ;).

Dit waren de afgelopen week de hoogtepunten van mijn reis! Veel indrukken, veel moois, ook veel locals en zien hoe arm deze mensen zijn, maar toch ook zo lief. Ik hoop jullie volgende week weer op de hoogte te brengen van wat me de komende week allemaal te wachten staat! Tot snel!
(Foto's volgen later, dat is nu nog wat lastig vanaf mobiel)

1. Clara:
    21 oktober 2018
    Geweldig, Vera, wat een belevenissen, we zitten met je pap en mam en Henk en Greetje in een hotel in het Sauerland te kijken en te lezen, Liefs, tante Clara
  2. Gerda:
    21 oktober 2018
    Lieve Vera, wat mooie verhalen en belevenissen om te lezen en prachtige foto's! Fijn om te lezen dat het goed gaat en dat je geniet van al het mooie! Dapper hoor, we zijn trots op je! Liefs pap en mam.
  3. Annet:
    22 oktober 2018
    Mooie Vera! Leuk om te lezen en zo te kunnen volgen wat je allemaal doet.
  4. Daniëlle:
    22 oktober 2018
    Na een paar dagen al zoveel gezien daar, gaaf om te lezen Vera! Geniet van elke dag! Xx
  5. Greetje Kamies:
    28 oktober 2018
    Hoi Vera! Wat mooi om te lezen dat je geniet van de dingen die je daar ziet en meemaakt. Geniet ervan! Doe voorzichtig! Liefs, en groetjes van ons allemaal! 😘😘😘