Week 2 in Thailand

30 oktober 2018 - Pai, Thailand

Lieve lezers,
Deze week is echt voorbij gevlogen. Helaas geen update op zondag om ik in een gebied zat zonder bereik. Hierover straks meer. Gister teruggekomen uit dat gebied en bijgekomen. Vandaar dat de update nu komt!

Vorige week maandag waren we nog in Chiang mai. Ik ben deze dag met 2 jongens uit Eindhoven en een Pools meisje naar de Grand canyon waterpark geweest. Was erg gezellig!
S'avonds was weer een pubcrawl bij het hostel.
De volgende dag zijn Twan, de 2 Nederlandse jongens, en ik afgereisd naar Pai. Dit was een reis in een busje van 3 uur door de bergen. Gelukkig geen last gehad van wagenziekte. Pai was een erg gezellig en levend stadje. Veel winkeltjes, streetfood kraampjes met ook westers eten en veel mensen (vooral hippies).
We hebben de dag erna scooters gehuurd en hebben mooie dingen in de omgeving gezien: Grand Canyon van pai, Bamboo bridge en Memorial bridge uit de oorlogstijd. Donderdag ging ik zelf op de scooter nog meer van Pai verkennen. Ik heb een waterval gezien, de grote witte Buddha met mooi uitzicht en ik heb in een Hotspring gezeten: een natuurlijk jacuzzi middenin de natuur. Erg bijzonder en een prachtige plek! Toen ik terugkwam had Twan bij het hostel een groep van 7 Nederlanders ontmoet (die elkaar ook allemaal los ontmoet hadden de eerste dagen). Hiermee hebben we savonds gegeten, gezellig drankjes en spelletjes gedaan en uiteindelijk nog gestapt.
Op vrijdag hadden we weer een reisdag. Eerst terug naar Chiang Mai met het busje. Deze chauffeur was iets minder fijn en scheurde door de haarspeldbochten. Twan werd wat wagenziek en ik voelde me ook niet helemaal fit. Er zaten ook nog 2 Nederlandse meisjes in het busje, waarvan 1 uit Vlagtwedde kwam, mega toevallig.
Vanuit Chiang Mai hadden we een vlucht naar het zuiden: phuket. Dit liep allemaal voorspoedig alleen waren we erg vroeg op het vliegveld waardoor we lang moesten wachten. Half 1 snachts landden we in het zuiden en hadden we een hostel 10 min lopen van het vliegveld, perfect! De dag erna terug naar het vliegveld om vanaf hier naar Khao Sok te reizen. Hier zijn de wegen van Twan en mij gescheiden want hij reisde door naar Koh phi phi. Savonds in Khao Sok gelijk al in totaal 5 andere Nederlanders ontmoet die net zoals mij ook de 2 day lake tour hadden geboekt. We gingen 2 dagen de jungle in en sliepen hierbij in hutjes op het water, erg leuke ervaring. Wel was het erg basic, er was geen stroom en geen bereik. Even weg van de bewoonde wereld dus, wel even lekker! Ik zal in mijn volgende update nog uitgebreider vertellen over wat we hier allemaal gedaan hebben!

Dit was het eerst voor zover. Nog steeds is foto's plaatsen niet handig, maar op Instagram zijn wel een aantal foto's te zien van de plekken waar ik over vertel!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jeanet Pierik:
    30 oktober 2018
    Wat een avontuur Vera!
    Wat een verhaal, geniet ervan.
    Mooi om ze zo vanuit Mussel te volgen.